Følgende vilkår gjelder alle bestillinger som gjøres av kunden (heretter kalt «du») Staypro (org.nr. 916 241 283), heretter kalt «Staypro», «oss» eller «vi», på Staypros webside via e-post, telefon eller via bestillingskjemaet i katalog (felles kalt «Websiden»).

Priser og Bestilling

Priser Priser som er angitt på Websiden blir oppgitt eksklusive merverdiavgift eller inklusive merverdiavgift avhengig av hva brukeren av handelssystemet har gjort for valg i handlekurven på Websiden. Uansett hvordan prisene vises på Websiden, summeres alltid prisene i kassen med merverdiavgift og eventuell fraktkostnad. Tollavgift tilkommer ikke ved kjøp.

Betalingsalternativ Privatpersoner betaler via Klarna Checkout ved bestilling: Klarnas Brukervilkår.

Bestilling Hos Staypro kan du bestille produktene via Websiden.

Levering

Levering Staypro har på lager de fleste av de produktene som vises på Websiden. Produkter som finnes på lager sendes normalt innen de antall arbeidsdager som angis. Om leveringstiden skulle avvike fra dette, informerer Staypro deg som kunde, forutsatt at du har angitt en korrekt e-postadresse. Du har ved forsinkelser rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnader forutsatt at din bestilling avser produkter innom ordinære sortiment. Om leveringstiden skiller seg betraktelig mellom de ulike produktene forbeholder vi oss retten til å dele opp din levering.

Svalbard Vi sender dessverre ikke til Svalbard.

Frakt Staypro bruker PostNord Sverige AB («PostNord») som hovedspeditør for å håndtere forsendelser. Andre fraktalternativ kan forekomme avhengig av produktets utforming og mottakerens sted. Fraktalternativ som tilbys innefatter pakker til utleveringssted og hjemleveranse samt pallforsendelser. Fraktavgiften er avhengig av produktets pris og karakter og presenteres før gjennomført kjøp.

Transportskade Om produktet kommer bort eller at du ved mottak finner ut at forsendelsen er transportskadet ber vi deg i første omgang anmelde dette til speditøren. Deretter kontakter du vår serviceavdeling på service@staypro.no og angir ditt saksnummer fra speditøren.

Shipment to foreign countries We can upon request ship to other countries than Norway. Please send us your request to info@staypro.no. European companies with a valid VAT-number do not have to pay the Norwegian VAT. We will without exceptions require prepayment or credit card payment. We reserve the right to refuse sales to foreign countries.

Angret kjøp

Uhentet pakke For pakker som ikke hentes ut av kunde innen angitt liggetid, forbeholder vi oss retten til å debitere kunden for fraktavgift, speditørens returfrakt til Staypro samt administrasjonsavgift. Dette gjelder også dersom Staypro har sendt produktet til kunden "fraktfritt".

Fornøyd Kunde-garanti - 30 dager Vi vil at du som kunde skal ha muligheten til å undersøke produktene du har kjøpt hos oss. Derfor gir vi deg 30 dagers Fornøyd Kunde-garanti. Har du for hensikt å benytte garantien ønsker vi at du informerer oss så snart du kan, dog senest innen 30 dager etter at produktet har blitt mottatt.

For at vi skal kunne godkjenne din retur i henhold til Fornøyd Kunde-garanti må visse kriterier være oppfylt. Kontakt service@staypro.no for mer informasjon.

Når man velger å benytte Fornøyd Kunde-garanti så står du som kunde for returfrakten, som kan kjøpes fra oss. Observer at vi ikke har mulighet å hente pakke hos utleveringssted eller som rekommandert brev. Vi tar kun imot returer som sendes som bedriftspakke i henhold til instruksjoner fra vår serviceavdeling.

Angrerett Du har rett å angre ditt kjøp innen 14 dager. Angrefristen begynner å gjelde fra den dagen du har mottatt produktet. Produktet må returneres i uforandret skikk for at du skal få en fullstendig kreditering eller tilbakebetaling. Kreditering eller tilbakebetaling skjer normalt innen 10 bankdager etter godkjent retur. Du er ansvarlig for produktets minsket verdi eller på grunn av annen håndtering enn hva som er nødvendig for å faststille produktets art, egenskaper og funksjon. Du som kunde står for fraktkostnaden om du velger å angre ditt kjøp.

Retur Ønsker du å gjøre en retur kontakt service@staypro.no.

Velger du å kjøpe en frakthandling fra oss så inngår fortolling av produktet. Velger du å kjøpe frakthandling selv så er du ansvarlig for å følge Tolletatens retningslinjer gjeldende fortolling av produktet. For mer informasjon se: www.toll.no/no/sende-varer-til-utlandet/

Pakker som skades eller som forsvinner bort ved en returforsendelse der frakthandlingen ikke er innkjøpt via Staypro kan vi ikke ta ansvar for.

Garanti og Reklamasjon

Garanti  Staypro er ansvarlig for å hjelpe kunden i forbindelse med en garantisak forutsatt at produktet er handlet hos oss. De fleste produktene i vårt sortiment omfattes av 1 til 2 års garanti fra produsenten. Lengre garantitider kan gjelde for visse produkter. Garantitider og vilkår går å lese på produsentens hjemmeside. Noter at vilkår kan skille mellom privatperson og bedrift.

Observer at visse produsenter tilbyr en utvidet garantitid om du registrerer ditt verktøy på deres hjemmeside.

I første omgang kommer produktet til å repareres, men kan også byttes om kostnaden for reparasjonen ikke blir økonomisk forsvarlig.

Feil som går på følgende årsaker omfattes vanligvis ikke av produsentens garanti:

  • En ulykkeshendelse etter at du har fått produktet
  • Uaktsomhet
  • Unormalt bruk
  • At du ikke har fulgt instruksjoner for vedlikehold og service
  • Det som anses være slitasjedeler for eksempel chuck eller annet tilbehør

Reklamasjon ved konsumentkjøp Når du handler som privatperson via vår webside gjelder alltid Forbrukerkjøpsloven, som gir deg 2 års reklamasjonsrett. Hvis varen ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere 5 år, se Fkjl. § 27. Ved en reklamasjon er det du som forbruker som skal påvise og gjøre det sannsynlig at feilen har funnets i produktet fra starten. Om det mot formodning oppstår en feil i ditt produkt hjelper vi deg med å få dette ordnet. Mer om Forbrukerkjøpsloven kan du lese på www.lovdata.no. Det er viktig å undersøke produktet nøye når du har mottatt den.

Ved en reklamasjon som skjer senere enn 6 måneder fra mottagelse trenger du som konsument påvise at det er et produsentfeil for att feilen skal omfattes av reklamasjonsretten. Du trenger reklamere ditt produkt innen rimelig tid fra det at feilen oppdages eller burde ha blitt oppdaget.

Om du ønsker å benytte din garanti eller reklamere ditt produkt kontakt serviceavdelingen på service@staypro.no, så hjelper vi deg med å opprette en sak. Oppgi ditt ordrenummer samt en kortere feilbeskrivelse for raskere håndtering.

Tvist Om du er misfornøyd med ditt kjøp eller håndtering av din sak anbefaler vi at du i første omgang kontakter vår kundeservice på e-post eller telefon. Hvis vi ikke kan komme til enighet, skal en tvist som oppstår som følge av denne avtalen avgjøres i henhold til norsk lov og av norsk domstol. Du som konsument har også rett å få din tvist prøvd gjennom alternativ tvistløsning, forutsatt at saken oppfyller kravet for saksbehandling (f.eks. tids- og verdigrenser). Vi forplikter oss til å delta i tvisteløsning med en forbruker i henhold til lov om alternativ tvisteløsning i forbrukerforhold (2015: 671). EU-kommisjonen gir også en plattform for tvisteløsning utenom domstolene til forbrukernes disposisjon. Dette gjør det mulig for deg som forbruker å avgjøre tvister i forbindelse med dine bestillinger online uten å måtte gå til retten. Tvisteløsningsplattformen er tilgjengelig på den eksterne lenken ec.europa.eu/consumers/odr/.

Persondata

Persondata All persondata som du legger igjen hos Staypro håndteres i henhold til Staypros policy for informasjon om behandling av personopplysninger. Etter at du har gjennomført ditt kjøp hos Staypro kan din e-postadresse og mobilnummer brukes for direkte markedsføringsformål. Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke til markedsføring ved å administrere samtykket ditt via samtykkesiden i Mine sider på nettsiden, eller ved å oppdatere kommunikasjonsinnstillingene i nyhetsbrevutsendelsene. Les mer om vår policy her.

Øvrig informasjon

Vi forbeholder oss retten til å nekte salg til bedrifter eller privatpersoner på vilkårlige grunner.

Feilaktig informasjon Vi reserverer oss for eventuelle skrivefeil såsom, men ikke utelukkende:

  • Feilaktig publiserte priser
  • Feilaktige spesifikasjoner og tekniske data
  • Feilaktige bilder
  • Feilaktig kompatibilitet

Vi reserverer oss for at bestilte produkter kan utgå hos vår leverandør og at vi derfor ikke kan fullføre vår avtale. Om det angivelig skulle skje kontakter vi deg og vil gjøre det vi kan for å forsøke å finne et tilsvarende produkt.   

Force Majeure Butikken er fritatt fra følgene ved svikt til å oppfylle visse forpliktelser i denne avtalen hvis en slik svikt skyldes frigjørende omstendigheter som beskrevet nedenfor, og det faktum vanskeliggjør, forhindrer eller forsinker oppfyllelse. Som befriende omstendigheter skal anses være bl.a. statlige tiltak eller forsømmelse, nylig tilkommet eller endret lovgivning, konflikt på arbeidsmarkedet, streik, terror, brann eller oversvømmelse, sabotasje eller ulykke av større omfang. I Force Majeure inngår også myndigheters beslutning som påvirker markedet og produkter negativt, f.eks. restriksjoner, advarsler, salgsforbud etc.

Ved eventuelle uklarheter eller spørsmål, er du hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice.

Avtaler mellom deg og oss inngår på norsk, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i det enkelte tilfelle.

Kontakt oss


Kundeservice
Kjøp, bestilling, produktinformasjon, ordre og leveringsinformasjon
Telefon: 21 06 23 03
E-post: info@staypro.no

Serviceavdelingen
Garanti, reklamasjon, reparasjoner og angrede kjøp
E-post: service@staypro.no

Postadresse
Proffsmagasinet Svenska AB
Box 44024
100 73 Stockholm
Sverige