Kjøp- og leveransevilkår
Følgene vilkår gjelder alle bestillinger som gjøres av kunden (heretter kalt ”du”) hos Staypro (org.nr 916 241 283), heretter kalt ”Staypro”, ”oss” eller ”vi”, på Staypros websider, via e-post, telefon eller via bestillingskjemaet i katalog (felles kalt ”Websiden”).


Levereringstider
Staypro lagerfører de fleste av produktene som vises på Websiden. Varer som finnes på lager leveres normalt innen de antall arbeidsdager som angis på Websiden. Om leveringstiden skulle avvike fra dette vil Staypro gi beskjed, forutsatt at du har oppgitt korrekt e-postadresse. Ved forsinkelse har du rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnader. Staypro har rett til å holde en ordre tilbake/ ikke levere varen.


Priser
Priser som er angitt på Websiden blir oppgitt eksklusive mva. eller inklusive mva. avhengig av hva brukeren av handelssystemet har gjort for valg i handlevognen på Websiden. Uansett hvordan prisene vises på Websiden, summeres alltid prisene i kassen med mva. og eventuell fraktkostnad.


Bestilling
Hos Staypro kan du bestille produkterne via vår Webside, e-post info@staypro.no eller via kundeservice på 21 06 23 03. En bestilling er ikke bekreftet før du mottar informasjon fra Staypro med ordrebekreftelse.


Betaling
På Websiden kan du velge mellom flere ulike betalingsalternativer. Velg det alternativet og den leveringsmåte som passer deg best når du kommer til kassen, før du bekrefter kjøpet. Minderårige (under 18 år) får ikke gjennomføre kjøp uten samtykke fra foresatte.


Svea Webpay Faktura
Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige faktura er overdratt til Svea Finans NUF sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

https://webpay.svea.com/sv/swe/betallosningar-e-handel/tech-site/vara-villkor/


Betalingsalternativer for privatpersoner
Privatpersoner betaler via Klarna Check-Out ved bestilling.


Sikre betalingsløsninger for bedrift
Kortbetaling skjer med DIBS. Alle transaksjoner skjer kryptert i henhold til bransjestandard og DIBS oppfyller kravet for PCI DSS. Hos Staypro handler du sikkert med kort.


Frakt
Staypro bruker PostNord och Bring som speditør for å håndtere gods og forsendelser. Fraktalternativ som tilbys er bedriftspakke, hjemmeleveranse samt post-i-butikk. For ordre over 799 kr eks. mva. betaler Staypro alltid frakten innenfor Norge, uansett antall kolli og kollistørrelse. Fraktavgift tillfaller kunden ved order under 799 kr eks. mva. Avgiften er 79 kr eks. mva. og vises i kassen.


PostNords Bedriftspakke: Leveres direkte til en bemannet bedriftsadresse på dagtid. Om kunden ikke er tilstede ved levering, går pakken videre til et utleveringsted der kunden selv henter ut pakken.


PostNords Mypack: Levering skjer til ditt nærmeste postkontor eller post-i-butikk. Posten sender en henteseddel hjem til deg, alternativt en SMS der kunde har oppgitt mobiltelefonnummer. Du henter selv pakken når du har tid.

Om en bestilt vare er restnotert, meddeler vi deg beregnet leveringsstid for å godkjenne senere leveranse eller annullering av bestillingen. Hvis leveringstiden skiller betraktelig mellom ulike varer forbeholder vi oss retten til å dele opp din leveranse.


Transportskade
Vi tar ansvar for varer som skades eller kommer bort før varer leveres til deg. Om varen kommer bort eller at du ved mottak oppdager at forsendelsen er transportskadet, skal du melde dette til PostNord samt til vår kundeservice 21 06 23 03. Pakker som skades eller blir borte bort ved en returforsendelse tar Staypro ikke ansvar for.


Uhentet pakke
For pakke som ikke hentes ut hos PostNord innen angitt tidsfrist, forbeholder vi oss retten til å debitere kunden for vår fraktkostad, PostNords returfrakt til Staypro samt administrationsavgift. Dette gjelder selv om Staypro har sendt produktet til kunden "fraktfritt".


Angrerett
Du har rett til å trekke deg fra denne avtalen uten å oppgi grunn innen 14 dager. Angerfristen løper ut 14 dager etter den da du, eller en tredjepart på dine vegne, tar imot varen.
Hvis du vil benytte deg av angreretten skal du sende oss en klart og tydelig beskjed om at du angrer ditt kjøp (til eksempel et brev sendt per post eller e-post). Det skal tydelig framgå hvem som er avsender og at det gjelder angrerett. Send beskjeden til vår kundetjenste på info@staypro.no
For at du skal rekke å utøve din angrerett i tide holder det at du sender oss din beskjed om at du tenker utøve angreretten innen angrefristen har gått ut.
Hvis du angrer på ditt kjøp og bruker din angrerett kommer vi å betale tilbake alle betalinger vi har fått fra deg, eksklusive leveringskostnader som du som kunde må bære selv. Tilbakebetaling foretas helst med samme betalingsmåte som du brukte ved bestilling (eller, om betaling ennå ikke har blitt utført for de aktuelle varene, se til at fakturaen krediteres snarest mulig, men senest innen 14 dager etter at vi har fått din beskjed om at du angrer kjøpet. Forutsetningen er at vi har fått tilbake varene eller bevis på at du har sendt tillbake varene.
Du skal sende varen til oss uten unødig forsinkelse, senest 14 dager etter at du medelte oss om din beslutning om å fratrede avtalen.
Du er ansvarlig for varenes minkende verdi som følge av annen håndtering enn hva som er nødvendig for å bestemme varenes art, egenskaper og funksjon.


Ved Retur
Ved retur kontakt Staypros kundeservice for returfraktseddel og nærmere informasjon. For at du som kunde skal slippe høye fraktkostnader og tollavgift hjelper vi deg med å sende varen til vårt sentrallager i Sverige. Returfrakten koster 149,- eks. mva.


Fornøyd Kunde-garanti - 30 dager
Foruten angreretten som ovenfor gjelder Staypro Fornøyd Kunde-garanti. Som kunde vil man ofte kjenne på et produkt før man kjøper det. Derfor lar vi dere gjøre det og gir dere 30 dagers full returrett. Om du som kunde angrer kjøpet eller anser at varen ikke svarer til dine forventninger har du full rett til å sende tilbake varen med full kreditering eksklusive leveringskostnader. Produktet skal da returneres i originalstand i originalpakke. Samme returprosedyre gjelder som ved angrerett ovenfor.


Garanti vilkår
Staypro har kun ansvar under garantien for at varen fungerer og beholder kvaliteten i en viss tid. De fleste produkter i vårt sortiment omfattes av 1 til 2 års garanti, men også lengre garantitider kan gjelde visse produkter. Informasjon om garantitiden angis ved de respektive produkter. Hvis ingen informasjon om garantitid oppgis på produktet, gjelder 1 år. Om varen under garantitiden forringes på en måte som omfattes av garantien, betraktes det som en mangel. Du har da rett til å kreve at varen repareres, men også bytte kan komme til å skje om kostnaden for reperasjon blir urimelig høy.
Feil som kommer av følgende årsaker omfattes ikke av garantien: - en ulykkeshendelse etter at du har fått varen, - forsømmelse, - unormal bruk/håndtering - om du ikke følger bruk- og serviceanvisninger
Om en skade oppstår, kontakt alltid Kundeservice på 21 06 23 03, så hjelper vi deg med returnering av varene. Når du kontakter oss må du oppgi ditt ordrenummer. Staypro betaler returfrakten, kontakt derfor Kundeservice på 21 06 23 03 og be om en forhåndsbetalt returfraktseddel.


Reklamasjon ved forbrukerkjøp
Når du handler som privatperson gjelder alltid forbrukerkjøpsloven, som gir deg 2 års reklamasjonsrett. Hvis varen ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere 5 år, Se Fkjl. § 27. Ved en reklamasjon er det du som forbruker som skal påvise og gjøre det sannsynlig at feilen har funnets i produktet fra starten. Om det mot formodning oppstår en feil i ditt produkt hjelper vi deg med å få dette ordnet. Mer om forbrukerkjøpsloven kan du lese på www.lovdata.no.
Om en skade oppstår, kontakt alltid Kundeservice på info@staypro.no, så hjelper vi deg med returnering av varene. Når du kontakter oss må du oppgi ditt ordrenummer. Staypro betaler returfrakten, kontakt derfor Kundeservice på 21 06 23 03 og be om en forskuddsbetalt returfraktseddel.
Reklamasjon ved bedriftkjøp
Når du handler som bedrift, eller bruker et bedriftsnavn på kvitteringen, gjelder kjøpsloven. Som bedrift har kjøperen 2 års reklamasjonsrett. Ved en reklamasjon err det du som kjøper som skal påvise og gjøre det sannsynlig at feilen har eksistert i produktet fra starten.
Om en skade oppstår, kontakt alltid Kundeservice på 21 06 23 03, så hjelper vi deg med returnering av varene. Når du kontakter oss må du oppgi ditt ordrenummer. Staypro betaler returfrakten, kontakt derfor Kundeservice på 21 06 23 03 og be om en forskuddsbetalt returfraktseddel.
Tilbakebetaling av forhåndsbetalte beløp, inkl. frakt, ved reklamasjon, og ved heving av kjøp pga forsinket levering vil skje innen 14 dager.


Ved uteblitt betaling
Om en faktura ikke betales i tide, sender vi ut en påminnelse til bestillerens e-postadresse. Purregebyr på 50 kroner samt forsinkelsrente på 8,75 % tilkommer fra forfallsdato. Om ikke betaling har kommet inn innen 14-dager etter det at vi sendt ut påminnelsen vil saken bli sendt til inkasso. En forsinkelseserstatning på 670 kroner sendes ut i forbindelse med at saken gis videre til Kreditt Inkasso. Alle varer forblir Staypro sin eiendom inntil full betaling er gjort.


Tilgjengelighet ved kontakt via e-post og telefon
Om du har spørsmål vedrørende angrerett, reklamasjoner, garantier, samt kjøp og bestilling ber vi deg kontakte Kundeservice på 21 06 23 03 eller send en e-post til oss på info@staypro.no. Spørsmål som sendes inn via e-post besvares senest påfølgene hverdag.


Personopplysninger
Alle personopplysninger som du gir til Staypro håndteres med største respekt for din integritet. Vi skal følge alle gjeldene lover og regler for beskyttelse av personopplysningsdata. Gjennom å godkjenne disse vilkår i forbindelse med kjøp eller overlatelse av opplysninger, samtykker du til behandlingen av dine personopplysninger i overenstemmelse med nedstående.
Vår måte å samle og lagre informasjon følger av Personopplysningsloven, LOV-2000-04-14-31. Staypro er ansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger. Opplysningene behandles av Staypros administrasjon for at Staypro skal kunne oppfylle sine forpliktelser i henhold til loven. Vi benytter cookies når vi behandler de personopplysninger som du gir til oss eller som vi samler inn på Websiden. Opplysningene brukes kun med det formål å administrere dine kjøp og oppfylle våre forpliktelser ovenfor deg som kunde.
Dine personopplysninger lagres så lenge du er registrert som kunde hos Staypro. Du kan når som helst avregistrere deg som kunde. Om du ikke har vært aktiv kunde på tre år slettes dine opplysninger automatisk.
Du har i henhold til personopplysningsloven rett til én gang per kalenderår kostnadsfritt å få beskjed om hvilke personopplysninger som behandles om deg, uansett hvordan disse samlet inn. Om du vil ha slik informasjon må du sende inn en skriftlig forespørsel til oss. Forespørselen skal i henhold til personopplysningsloven sendes inn underskrevet av deg per post og kan ikke sendes per e-post. Forespørsler sendes til vår adresse nedenfor.
Om dine personopplysninger behandles i strid med personopplysningsloven har du rett til å be om at personopplysningene rettes, blokkeres eller slettes.
Du har rett til når som helst tilbakekalle et levert samtykke om behandling av personopplysninger. En slik tilbakekallelse kan gjøres ved å kontakte vår Kundeservice på 21 06 23 03.
Som kunde hos oss kan du få e-post vedrørende din ordre eller betaling samt informasjon, nyhetsbrev eller tilbud vedrørende vår kunderelasjon. E-postutsendelse fra tredjepart eller vedrørende varer eller tjenester som ikke er direkte relatert til vår virksomhet, forekommer ikke. Ved automatisk utsendelse kan du som kunde enkelt avregistrere deg via en link i e-postmeldingen.


Tvist
Ved tvist der kjøperen er privatperson har vi som policy å alltid følge Forbrukerrådet rettningslinjer. Tvist mellom to eller flere bedrifter avgjøres i norsk domstol.


Force Majeure
Butikken er fritatt fra følgene ved svikt til å oppfylle visse forpliktelser i denne avtalen hvis en slik svikt skyldes frigjørende omstendigheter som beskrevet nedenfor, og det faktum vanskeliggjør, forhindrer eller forsinker oppfyllelse. Som befriende omstendigheter skal anses være bl.a. statlige tiltak eller forsømmelse, nylig tilkommen eller endret lovgivning, konflikt på arbeidsmarkedet, blokkade, streik, terror, brann eller oversvømmelse, sabotasje eller ulykke av større omfattelse. I force majeure inngår også myndigheters besluttning som påvirker markedet og produkter negativt, f.eks. restriksjoner, advarsler, salgsforbud etc.


Øvrig
Vi reserverer oss for eventuelle skrivefeil, feilaktig publiserte priser, spesifikasjoner og tekniske data. Ved spørsmål, er du mer enn velkommen til å kontakte Kundeservice.


Staypro
Org.nr 916 241 283
info@staypro.no
Tel: 21 06 23 03

C/o Athene VAT Services AS
Postboks 4691 Nydalen
0405 OSLO
Org.nr. 897 863 022 MVA